March 10, 2009

Old Post

Hari ini aku Ikhtibar Syahri Madah Tafsir Ibnu Kathir. Apa yang aku boleh katakan hanyalah ianya terlalu susah, di luar jangkaan dan amat berbeza dari yang bulan lepas punya. Doktor Hatim kata Surah An-Najm sampai Al-Waqiah sahaja yang masuk, tapi ada dua soalan dari Surah lain. Az-Zariat pun masuk.

Sudin la yang paling bengang. Dia kata nak protes dekat Dr nanti. Aku rasa dapat markah 5/10 agaknya. Mana adil, aku tak ulang langsung la Az-Zariat pasal bulan lepas dah masuk. Takpelah, dah takdir.


Driver teksi buat masalah. Aku tak tau camne nak buat ni. Stress yang amat sangat. Mungkin sebab aku kecoh sangat kot. Dia janji pas Asar, aku call dia pas Asar, dia kata ada hal, tunggu pas Isya`. Lepas Isya` aku tipon dia tanya, dia kata ada masalah, jumpa pukul 10.30.


Macam mana ni, dah la aku sorang2 je nak kena hadapi semua ni. Abd Aziz pun takleh nak tolong sangat. Takkan dia nak lepas macam tu aje tanpa bayar apa2. Habis, sape nak bayar 10ribu dekat hospital? Dah pecahkan mp3 aku, sape nak ganti balik?

Sejak kebelakangan ni, hidup aku tertekan sangat. Macam nak pecah kepala pikir. Kena kacau dengan orang asing dekat dalam blog lah, Rumates bergaduh, Aaaah, biarlah diorang, kejap lagi berbaik la tu.

Esok petang nak pergi Rihlah ke Eden. Malas rasa, tapi abang aku dah ajak. Untuk refresh otak bak kata Abd Aziz. So, kena cuti 1 hari. Aku akan mintak dengan Nur Rahman yang baik hati untuk duduk kat kerusi aku..satu hari je Man..bolehlah!!


Hidup kita kena jaga amalan betul2. Kalau tidak, semua benda jadi kucar-kacir. Bila hidup ko dah mula serabut, check balik Solat, Quran, Muamalah ko sesama manusia, sedekah dan lain-lain. Baru-baru ni ada dua orang kawan sampai dari Dubai. Punyala dahsyat kisah pengembaraan diorang, macam Ibnu Battutah. Pastu diorang nak suruh aku post dalam blog camne diorang survive dengan takde duit..haha. Tengokla camner.



MySpace