August 7, 2009

Title apa?

Assalamualaikum semua, lamanya tak kemaskini blog. Badan tak berapa sihat, rasanya terkena keracunan makanan sebab banyak muntah, rasa tak bermaya dll. Lepas tu,minggu ni sebenarnya adalah minggu final exam. Oleh sebab itulah, tak dapat nak selalu online. Posting ni pun, sebab cuti 2 hari sebelum ikhtibar hadith yang susah tu. 

Semalam,masa baca Sohih Musleem, aku terbacalah satu hadith yang hebat ni, menceritakan perihal 
Nabi Isa yang akan turun di akhir zaman. Rasulullah s.a.w bersabda dalam hadith sohih yang Nabi Isa akan menghancurkan salib pastu tak terima jizyah dari orang kafir (sama ada masuk islam atau di bunuh) dan yang paling best Nabi Isa al-Masih akan membunuh semua babi di dunia ini. 

Cuba korang bayangkan kalau diumumkan hari ini bahawa babi-babi di seluruh pelusuk dunia mesti dibunuh dan dipupuskan. Mesti H1N1 dapat diatasi. Aku sedih, runsing dan cuak masa terbaca Berita Harian Online semalam. Malaysia sudah 14 kematian dicatatkan. Banyak tu. Siap ada orang ramalkan Malaysia akan cecah berpuluh-puluh ribu lagi kematian. Macam cerita The Happening la pulak. 


Dekat Yaman anda tahu tak berapa yang dijangkiti?
Pada satu malam tu, aku dengan Faeez Abdullah naik teksi Marhaba menuju ke Mazbah. Ada berita kat radio. Ada la bunyi2 "Influenzal-Khanazir"(Selsema Khinzir ;D). 

Aku : Bahaya betul wabak ni kan,bang?
Driver : Memang la, bahaya.
Aku : Abang tau kat Malaysia dah tiga orang mati pasal H1N1..(masa tu)
Driver : Iye? dekat Yaman ni baru tujuh mangsa..
Aku : Tujuh kematian ke?
Driver : Tak. Baru tujuh orang positif H1N1.
Aku : Oh...........

Sekian. Pakailah Mask. Ingat orang yang tersayang.