February 9, 2010

Peace Please

Sebelum ini, saya menghidapi kesukaran untuk tidur awal. Oleh kerana tidur yang lewat, waktu bangun tidur juga telah menjadi lambat. Banyak kelas yang tertinggal begitu sahaja. Lantaran itu, sejak seminggu yang lalu, saya tidak tidur pada malam hari dan hanya tidur setelah habis kelas. Hasilnya saya dapat hadir ke kelas pada waktu yang tepat.


Tetapi, kesan daripada itu, konsentrasi tidak dapat diberikan dengan sepenuhnya. Tertidur di tempat yang tidak sepatutnya. Saya akan mengubah kembali gaya hidup yang salah ini bermula malam ini, dengan cara menahan tidur. Selepas Isya' baru boleh masuk tidur.


Sekarang ini, saya bersama seorang teman rumah, Hanis pergi kuliah bersama. Sebelum kelas, breakfast dulu dengan Tamiz dan Ful. Balik kelas naik motor. Kerana terlalu jauh.


Baru-baru ini ada berita buruk mengenai pelajar Malaysia yang ditahan ke lokap kerana didapati tidak membawa pasport bersamanya. Pelajar Malaysia sekarang dinasihati supaya sentiasa membawa pasport sewaktu keluar dan elakkan dari bersendirian.

Masalahnya, pasport saya dan rakan-rakan belum diserahkan lagi. Katanya, Imigresen belum cop. Kami masih menunggu.


Peperangan di Sa'adah semakin hangat hari demi hari. Al-Houthi mahukan Imam. Khilafah. Mereka ingin seperti dulu. Yaman Utara dan Selatan. Kita hanya mampu mendoakan perang ini selesai secepat mungkin.

2 .:

Ahmad bin Ariffin said...

biasa je ke ada perang kat sana?

ubaidulah said...

perang antra kbilah.dari dulu lagi.pasal kabilh ada ramai sgt.mcm2 kabilah ada.d yaman hmpir smua org ada snjata api sdiri.