April 9, 2011

aku sayang pada kamu semua


assalamualaikum, salam sejahtera kpd umat muhammad(saw) yg dimuliakan Allah, samada yg tengah gembira atau bersedih.

pertama-tamanya, aku nk tegaskan skali lagi penulisan aku adalah bkn bertujuan utk dpt readers cecah ribu2, bkn juga utk dpt income lumayan dsb tapi aku cuma nak tulis ape yg terlintas di dlm minda aku utk tatapan aku sendiri dan sesiapa yg terbaca zaman skarang atau akn dtg. oleh sbb itu lah aku takkan kesah kalau takda komen,takda readers atau yg seumpamanya.

kedua-duanya, aku nk bagitau kesedihan aku melihat perbuatan kita akhir2 ini. banyak kelakuan kita yg salah. ya, kita.. bkn org lain. yakinlah kita, Allah tu ada. Dia tak pernah leka dari mengawasi kita. siang mlm pagi ptang kita je yg lupa pdNya. setiap perkataan kita taip,kita sebut kita akan ditanya ttgnya di hari akhirat.

marilah kita takut pd Allah. berhentilah kita buat onar di atas muka bumi. sehebat mana pun kita ingatlah Allah yg ciptakan kita jauh lagi hebat. ingatlah kita di sisi Allah adalah lagi kecik dari kuman, lagi lembik dari semut. ini hakikat.

tolonglah saudara2 berhentilah murkakan Allah. dari dulu kita bagi Allah murka mcm2, tapi Allah maha pemaaf, nasib baik la. kalau tak, dah lama kita binasa dek azab Allah atas pbuatan kita yg teruk. persoalannya bila kita nak sukakan Allah? ketahuilah di atas langit sana penuh dgn malaikat yg menyembah Allah tanpa rehat sejak mula dicipta . bila tiba hari qiamat mrk pun bangkit lalu ckp 'ya Allah sesungguhnya kami tak sembah kamu sebagaimana Engkau sepatutnya disembah.'

akhir kata
kita doalah banyak2 dengan menangis2 supaya Allah kasihan pada kita, ampun dosa2 kita dan jauhkan kita dari azabNya, semua kita laki perempuan pondan tomboy straight bi gay les dan semua umat nabi muhammad(saw).
sumber gambar