February 8, 2009

hidup aku dalam tempurung

sudin dah bising..aku takder post baru. ni nak posting ni.

nak citer pasal ape ye? ok..tentang hidup aku la. pagi tadi lambat gile bangun. bukan malas nak bangun, cuma x cukop tido. kul 6.20 baru bangun. alamak! kul 7.00 halaqah quran dah habis. maknanya nama aku pun ghaib la.aku pun tanpa berlengah2 lagi tahan bas mini, sampai jamiah kul 6.40 gile ar.x pernah lambat cenggini.

dekat halaqah sume org dah abis tasmi3. aku pun duduk depan amir halaqah yg membosankan tu. dia kata takde2..name ko dah ghaib sambil menunjukkan buku tahdhir. memang dah tertulis ghaib. siot..pastu kawan2 kata semalam ade buat undang2 baru. lewat 10 minit dikira ponteng. arkhhhhh!!

aku pun balik ke tempat duduk nak muraja3ah. amir tu pun tanya..mana tadi nak hantar sgt? aku kata x ingat (sbenarnya ingat). dah nama ak dkira ponteng buat ape nk bace? last2 dia ajak jugak aku tasmi3. dia cakap apsal ko lambat? aku kata sakin khariji(tinggal luar). dia pun padam huruf ghain kat lam buku tu."yalla iqra`" katanya. aku pun baca semuka.

dia kata esok dtg awal. aku kata la astati3 x mampu. sebab tukang jaga gate (amin) sakan aku tu cam syal. dah 80 kali aku mintak kunci pintu besi tu nak duplicate tiap kali mintak dia beralasan macam2..idarah x bagi la. padahal aku dah tanya ustaz solah(mas`ul sakan) nak duplcate kunci tu. dia kata mintak dgn amin. haaaaihh srabut tol.sblum subuh nak kena kuar sakan. pas subuh dah takde bas jamiah. kul 6.15 baru ade bas mini. susahnye arab ni.

tengok la pagi esok camner..biar takdir yg menentukan..lolz.

balik sakan naik bas jamiah kaler biru. semalam driver bas tu mintak 1000. dia kata kena bayar baru leh naik. sibbaik sudin ade. sudin kata wafidin x payah bayar..dia pun terdiam la. nak cuba kencing aku. hari ni naik lagi. bising giler org somalia bertekak dgn arab. tension nak mampos. aku pasang mp3 kuat2. pasal politik la tu diorang gaduh.

tetiba mamat sebelah aku ni kata dia nak earphone aku sebelah. dia nak dengar jugak. aku ingatkan dia pon x tahan dengan bunyi bising yg amat2 tuh. driver bas mngamok. aku dengar lagi sape bising2 turun dari bas aku nih.senyap la kejap.pastu bising balik..

aku pun tana mamat tadi "teshti arabi?" sambil cari folder lagu2 arab. aku pasang lagu maarikana. dia kata khalli2.. pastu dia tegur aku. dia kata jgn dengar lagu yg ade muzik. haram tu. erkk..ini rupanya agenda disebalik keramahan beliau tadi. ok2 betul tu. aku setuju
lepas ni x mau pasang kuat2 lagi.

tgh hari tadi tido..puas..bangun tido je terus ke dairi street. ingat nak men cs source. cc penuh la plak. takpe. blogging pon syok gak ni. amat ajar aku guna facebook. best gak. smalam tengok slumdog millionare. best woooo. sedih cuak lucu semua ade. gabungan bollywood dan hollywood memang mantap. budak2 iman nak mintak aku copy citer tu. no froblem.

ok. nanti dah ade idea posting baru k? salam semua....