April 5, 2011

Percanggahan Umat Perkara Normal

sumber gambar
whats happening guyss..

yo semenjak 5 bulan yg lepas banyak benda difatwakan haram di negara kita, bermula dgn yoga, valentine dan mcm2 laa dan yang terbaru, tarian poco-poco pula difatwa-haramkan oleh majlis fatwa perak. aku seriesli tidak kisah dengan benda2 ni sebab mmg tak pernah aku buat pon. tapi aku nampak ramai budak2 kita skang jadi tak puas hati dgn mufti.

kata mereka..

'lepas ni tarian ape plak nak diharamkan?'
'permainan teng2 juga akan diharamkan krn ada bentuk salib'

dan macam2 lagi laa.

ya..ya..aku paham perasaan tu. memang bengang sbab mcm nak menyekat kebebasan la, menokok nambah pd agama la etc..

dlm situasi camni kita kena terus tengok ape pandangan ulamak yg lain. aku pn check la ust zaharuddin, mufti2, dan ustaz2 punya komen. memang cantik. dan aku terus chill. tengok camne org berilmu komen, sopan je tak mcm kita yg bodoh dan jahil ni..rasa cm tak sedap dgn nafsu je terus bantai kaw2 padahal kau baca fatihah pon makhraj beterabur ada hati nk betulkan mufti..lolollloooooollollolol

khilaf dalam agama ni mmg dah lama. dari zaman nabi sampai tabi'en sampai zaman kita mcm2 khilaf(pertikaian) yg ada. tapi tak bermakna kita kena bertelagah sape betul sape salah.

sebnanya kita sumer kena jaga bhgian ni. kita tak tahu mcm mana Allah menilai kita. esok nanti jumpa Allah, ko nk tunjuk ape sumbangan kau pd agama Dia. so akhir kata, kita doalah supaya Allah bagi kita mufti yg baik.

penegasan ust zaharuddin di SINI